Opdracht 1.1

Overeenkomst tussen 3 reclame spotjes

Alle drie de reclames, maakten gebruik van positief stimulerende muziek en beelden

 

Opdracht 1.2

Geef een mening over de volgende stellingen:

1. "branding is meer dan alleen een logo" 

2. "De invloed van consumenten op merken en hun identiteit wordt nu en in de toekomst in grote mate beïnvloed door “jij en ik”"

 

1. Branding is meer dan alleen een logo, het is een combinatie van PR, Reclames, logo's en het Product

2. Ik denk niet dat het uitmaakt zolang mensen het product blijven kopen

 

Opdracht 1.3

"Kies een bekend merk en omschrijf het."

het merk dat ik kies is, Crash Bandicoot (zie afbeelding hierboven ^ )

Crash bandicoot is een game uit 1996. Crash heeft recent een remastered version gekregen van de eerste 3 delen in de series.

De games waren veel moeilijker dan de meeste platformers.

Opdracht 1.4

"Omschrijf de doelgroep van jouw merk"

Door "Crash Bandicoot Nsane Trilogy" (de remaster) is de doelgroep niet duidelijk, Het is een goede nostalgie-trip voor mensen die het speelden toen ze jonger waren. Maar de originelen waren voor kinderen en tieners. Maar ik denk dat de voornamelijke doelgroep de tieners en volwassene zijn die dit spel vroeger speelden.

Opdracht 1.5

"De merkpositionering kan vaak in één zin worden samengevat."

‘Voor … (klant), die op zoek is naar … (behoefte), biedt … (merk of organisatie) als voordeel … (het voordeel).’ 

Voor de Fans, die op zoek is naar nostalgie, biedt Crash Bandicoot als voordeel: een ervaring die net zo leuk is als voorheen maar met de technische hoogstandjes van nu.

Opdracht 1.6

"Verken bij deze opdracht het eigen merk met al je zintuigen"

Crash Bandicoot ziet er uit als een Cartoon, met kleurrijke paletten en karakters

Het voelt als een goed uitgevoerde platformer, daadwerkelijk goede hitboxen en mechanics

Het klinkt als een Cartoon, met komische geluiden en muziek

Opdracht 1.7

"Dit doen ze door middel van personificatie van het merk."

'Als het merk een persoon is: wie is het dan?'

Crash Bandicoot zou een Australiër zijn met ADHD

Opdracht 1.8

"Waarom zou een klant verliefd kunnen worden op deze persoon?"

Crash Bandicoot is een energieke serie geen moment is zonder content, mooie visuals, interessante designs (zowel voor karakters als voor de omgeving) en gezellige deuntjes.

Opdracht 1.9

"Maak nu een identity moodboard van het door jouw gekozen merk."

WOAH?


The Meme

Crash Bandicoot is onderwerp geworden van een meme, nadat OneyPlays, een bekende YouTube gebruiker, een Tweet had gepost waarin hij een 3d model van crash bandicoot aan het aanpassen was en een komisch "WOAH" geluid uitkraamde.

 

Het internet reageerde hierop, en een kleinere YouTube gebruiker "Chris Patstone" zelf een 3d model van de Bandicoot heeft gemaakt en de geluiden van OneyPlays er overheen geplakt. Dit was de fundering voor een van de grootste memes van 2017.